• Kalendar Hijrah

  • Kalendar

    July 2010
    S M T W T F S
    « Jun   Aug »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

Majlis

Salam Ukhuwah…

Alhamdulillah, selesai sudah majlis kesyukuran bagi meraikan perkahwinan adinda saya semalam, tetamu terakhir kami hadir selepas Maghrib, setelah itu kami tutup kedai! Melayang sudah separuh debaran, separuh kesibukan, separuh penantian.

Belum lagi majlis tamat, kami adik-beradik termasuklah pengantin, sudah longlai menguruskan majlis semalam.

Bermulalah episod kehidupan baru bagi adinda saya, menjadi seorang perempuan yang bergelar isteri pula. Ada batas-batas kehidupan baru yang harus dia pelajari, disiplin baru dalam menguruskan rumahtangga, semoga berjayalah!

Sepuluh tahun selepas majlis menyambut menantu, isteri kepada kekanda saya, inilah majlis perkahwinan terakhir dalam adik-beradik kami. Tiada lagi yang lain, menyusul pula cucu-cucu ayahbonda yang sedang membesar.

Memori

Majlis semalam meninggalkan satu memori indah buat saya sendiri!

Ada kepuasannya untuk saya pada majlis ini. Walaupun ada sedikit tekanan, ia mengajar saya perihal perancangan!

Saya kira setiap ahli keluarga juga mampu tersenyum puas.

Ramai yang mengucapkan tahniah ketika bersalaman.

Saya terperasan! Ramai yang memuji itu cantik, ini cantik…

Majlis ini menterjemahkan minat saya untuk bereksplorasi tentang kecantikan. Saya menyukai bidang kecantikan, maka saya cuba ingin menterjemahkan bagaimana kecantikan itu boleh dieksploitasi sebaiknya menurut kaedah Islam. Sel-sel otak saya telah bekerja dengan agak baik untuk memanipulasi setiap keadaan, saya jadi kreatif, dan saya sendiri menyukainya. Saya tidak tahu bagaimana membuat sentuhan terakhir untuk kecantikan itu boleh dihayati, tetapi saya ada idea simple tetapi terkesan untuk merealisasikan suatu kepuasan. Namun, cukuplah untuk majlis ini, tiada lagi selepas ini.

Selepas ini saya mahu berehat, kaki saya sudah lenguh!

Syukur, Allah permudahkan segalanya…

“Apabila seorang hamba itu berkahwin, maka sesungguhnya dia telah menyempurnakan separuh dari agamanya. Maka bertaqwalah kepada Allah untuk menyempurnakan separuh yang berbaki”

(Hadis)


3.28pm

« »

2 Responses

  1. tahniah Nik atas kekreatifan yang berjaya diserlahkan, maaf tak dapat nak hadir sbb ada kursus sabtu lepas. rasa mcm nak pi kb, boleh singgah umah?

  2. Boleh sangat-sangat muzi nak singgah rumah, nak suruh jadi driver pun boleh…janji hari tu nik tak de program lain.

Leave a Reply

