• Kalendar Hijrah

  • Kalendar

    May 2011
    S M T W T F S
    « Apr   Jun »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  

Alumni

Salam Ukhuwah…

Pada 1 Mei 2011 yang lalu, saya telah berkesempatan menghadiri majlis makan malam alumni pelajar Sekolah Menengah Teknik Kuantan sesi 89/90. Bukan alumni sekolah saya, tetapi sekolah suami saya. Majlis yang diadakan di dewan sekolah berkenaan boleh tahan kemeriahannya, dengan keluasan ruang dan tatarias yang sederhana sahaja masih mampu memberi kepuasan kepada setiap jemputan yang hadir.

Hampir 50 orang jemputan yang hadir bersama keluarga masing-masing. Untuk pertama kali saya menyertainya, dapat dirasakan kemeriahan suasananya kerana matlamat untuk mengumpul seramai mungkin sahabat-sahabat lama telahpun tercapai. Tahniah kepada pasukan penganjur yang telahpun bekerja keras dengan penuh semangat untuk melaksanakan majlis kali ini. Tanpa mereka, saya kira perjumpaan kali ini sukar untuk direalitikan.

Saya melihat suami begitu teruja apabila dapat bertemu mata dengan sahabat-sahabat seangkatan suatu ketika dulu yang sudah lama terpisah hampir 20 tahun yang lalu. Saya dapat bayangkan bagaimana seronoknya perasaan apabila dapat kembali berjumpa dengan sahabat-sahabat lama dan berkongsi pelbagai cerita.

Kami juga turut menjamah pelbagai menu yang dihidangkan ketika sesi makan-makan berlangsung. Saya bersama ahli keluarga yang lain berkongsi merasa nasi goreng, mihun goreng, sate, bubur kacang, dan banyak lagi pilihan ringan-ringan yang lain.

Suami juga sempat memberitahu saya bahawa majlis ini sangat bererti kepadanya, apabila dapat kembali semula ke pangkuan sekolah lama dan menghirup memori perit jerih berjauhan dengan keluarga diusia muda untuk menuntut ilmu.

Saya doakan semoga hubungan yang bertaut kembali tidak hanya bernoktah di situ. Terima kasih juga dihulurkan kepada semua yang sudi bertegur sapa dengan saya sepanjang majlis tersebut.

2.38pm

Leave a Reply

