• Kalendar Hijrah

  • Kalendar

    July 2012
    S M T W T F S
    « Jun   Aug »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  

Makan Malam

Sebagaimana kebiasaannya, malam Khamis merupakan makan malam mingguan bagi keluarga besar kami di rumah ayahbonda. Namun, untuk pengisian minggu lalu, keluarga kami berubah arah ke Haza Bistro demi meraikan tetamu  undangan. Mereka sekeluarga dijemput untuk bersama-sama menikmati hidangan bersama keluarga besar kami yang kesemuanya lebih kurang 40 orang. Memanglah sangat seronok apabila dapat berkumpul beramai-ramai.

Itu muqaddimahnya, tetapi saya panjangakan perihal Haza Bistro, yang merupakan restoran terbaru di bandar Kota Bharu, Kelantan.

Restoran yang dirasmikan ayahanda saya pada 31/5/12. Saya tidaklah menghadirinya kerana pada waktu itu telah bertolak ke Kedah untuk majlis Himpunan Hijau tempohari.

Maka, apabila ada cadangan untuk makan malam mingguan keluarga kami diadakan di luar, maka saya cadangkan Haza Bistro. Restoran yang agak menarik pada pandangan saya untuk meraikan tetamu, selain dari konsepnya yang agak moden, tetapi masih bersahaja bertemakan warna putih yang kelihatannya bersih.

Restoran ini mempopularkan nasi beriani, tetapi pilihan kami adalah masakan melayu sahaja memandangkan itulah pilihan ayahanda saya. Hidangannya boleh dipuji, enak! Alhamdulillah, saya cukup berselera dengan hidangan yang disediakan. Tak habis, kami bawa balik!

Untuk sahabat-sahabat yang belum sampai lagi ke sini, bolehlah mencuba. Tetapi saya tidak galakkan untuk pergi bersarapan kerana menunya hanya satu sahaja – Nasi Berlauk! Memang tiada pilihan.

11.53am

Leave a Reply

