• Kalendar Hijrah

  • Kalendar

    January 2013
    S M T W T F S
    « Dec   Feb »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  

Anugerah

Salam Ukhuwah…

Hari ini masuk hari kesebelas anak saudara saya, Nik Farhana, melalui tempoh berpantang. Pengalaman pertama kali melahirkan zuriat, dianugerahkan pula sepasang kembar perempuan tentunya sangat mengembirakan hatinya dan suami, Adi Firdaus. Tidak cukup dengan itu, kembar perempuan ini juga merupakan cucu sulong kepada kekanda sulong saya, Nik Aini dan suami, Ahmad Pakaruldin. Lebih mengujakan, pasangan kembar ini juga merangkap cicit sulong kepada ayahbonda saya. Alhamdulillah, bertuahnya kembar perempuan ini, ditunggu-tunggu kehadirannya oleh semua yang menanti.

Saya juga tumpang gembira kerana bertambahlah pasangan-pasangan kembar didalam keluarga besar kami. Setakat ini sudah ada tiga pasang, belum lagi dicampur dengan sepupu, rasanya kalau dicampur kesemuanya berjumlah tujuh pasang kesemuanya. Alhamdulillah!

Kegembiraan menerima kehadiran ahli baru dalam keluarga kami juga bertambah serinya apabila cucu sulong ayahanda saya, Nik Ahmad Thalhah Ahmad Pakaruldin melangsungkan pertunangannya selang seminggu selepas menerima anak saudara sulongnya. Maka kelam kabut jugalah kekanda saya mahu meraikan kedua-dua anakandanya yang ini. Mana masanya nak menyambut kedatangan cucu sulong, mencuri waktu pula untuk persiapan majlis pertunangan bagi meraikan bakal menantu keduanya. Kalau dah rezekikan, berganda-ganda  dalam sekelip mata sahaja, selepas dinaikkan pangkat pula dalam kerjayanya baru-baru ini. Makan besar sungguh! Tahniah daripada kami sekeluarga.

IMG_0025

IMG_0034

IMG_0052

IMG_0073

IMG_0094

Nampaknya kesibukan kekanda sulong saya ini masih tidak bernoktah kerana tempoh pertunangan anakandanya ini hanyalah sebulan. InsyaAllah jika direzekikanNya, maka majlis akad nikah anak saudara sulong saya ini akan diadakan pada penghujung Februari nanti. Bertambah lagilah ahli keluarga besar kami!

9.04am

Leave a Reply

